Klábertelep igen kedvező helyen van közlekedési szempontból. Emiatt is jött létre. Félúton lajosmizse és Méntelek közt, az egykori üzem miatt a telephelyig a Ménteleki útról hosszan viszonylag jó minőségű aszfaltozott út nyúlik be, lajosmizse felöl pedig a Telepi úton kell lefordulni a főútról. A vasút is megáll, Lajosmizse, méntelek csak egy-egy megálló.

Az igen kedvező hely azonban igen kedvezőtlen helyzettel párosul. A településrész egy homokdombon van, még az ős-Duna dűnéjén. Ez jó rálátást biztosít a városra, nincs belvízproblémájuk, viszont a mentőautó (is) nyáron száraz időben elakad a homokban.

A személyszállítás pedig szünetel.

Bár a tervezett M8-as útnak nem lesz lehajtója a ménteleki útra, amelyet Felsőméntelektől északra keresztez majd, a vasúttal együtt, de a méntelekieknek az M8-asra felhajtani Lajosmizsén áthaladva közelebb lesz (az 50-est a régi Y környékén keresztezi majd), mint déli irányba kerülve.

 

 

 

 

 

 

 

Ehhez az lenne szükséges, hogy szilárd útburkolat kösse össze az 50-es és a ménteleki utat.

Több verzió lehetséges, mint az alant látható térkép is mutatja. Kékkel jelöltem az aszfaltozott utak végeit. A Bartók Béla, a Pacsirta és a Telepi utca a lehetséges összeköttetési pontok a várossal. A Pacsirta utca vége lenne a legközelebb, hiszen így csak mintegy másfél kilóméternyi szilárd burkolatra lenne csak szükség. Ez nem a legjobb megoldás önmagában, mert a Pacsirta utca a Dankó Pista utcábe jelenleg is elég balesetveszélyes, beláthatatlan módon csatlakozik, és a szélessége sem elegendő.

A következő megoldás a Telepi utcával való összekötés, ami körülbelül két kilóméternyi szilárd burkolatot igényel. A Telepi utca áteresztőképessége és állapota sem felel meg annak, hogy tranzitforgalom terelődjön rá, nem beszélve egyéb közlekedésbiztonsági szempontokról, hogy egy példát említsek, a telepi utca Dózsa György úti lehajtójára télen!

A harmadik megoldás csak kicsivel több aszfaltozást igényelne, mintegy 1150-1200 m szilárd burkolat kell, ami kombinált megoldást jelentene, hiszen a helyi célforgalmat a Pacsirta utcára, míg a tranzitot a két sávos, nagyobb áteresztőképességű Bartók Béla utcára tereli, a várost megkerülő áthaladási lehetőséggel a Ladánybenei útra. Ez a megoldás a helyieket is a legnagyobb mértékben szolgálná, hiszen azok a helyi lakosok, akik a benei részen végeznek mezőgazdasági munkát, nagyban megkönnyÍtené életét, hogy ne is beszéljünk a napjainkban beépülő, Kupa faluként is ismert városrészről. A helyi turizmusra is kedvező, élénkítő hatással lenne.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mizse.blog.hu/api/trackback/id/tr251849332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása